Ви "сова" чи "жайворонок"? Вчені виявили закономірність у тривалості життя за цією ознакою

На те, ким є людина - "совою" або "жайворонком", впливають і генетика, і навколишнє середовище.

Ілюстрація. Фото: Факти

Вчені Північно-Західного університету в Чикаго і британського Університету Суррея прийшли до висновку, що "сови" ризикують померти молодими більше, ніж "жайворонки", повідомляють Патріоти України. Результати дослідження були опубліковані в журналі Chronobiology International.

Вчені обстежили понад 433 тисяч осіб, вивчивши їх звички і стан здоров'я.

Ті, хто вважає за краще нічний спосіб життя, на 10 відсотків більше схильні до передчасної смерті, ніж ті, хто звик прокидатися рано. "Сови", які змушені вставати рано і відправлятися на роботу, піддаються стресу, а це провокує розвиток серцевих захворювань та інших недуг.

У зв'язку з цим вчені закликають роботодавців переглянути робочий графік «сов», зробивши його більш гнучким і дозволяючи їм пізніше приходити і йти з роботи. А також, давати можливість час для сну на робочому місці.

"Це проблема громадського здоров'я, яку більше не можна ігнорувати", вважає Малькольм фон Шантц, професор хронобіології Університету Суррея.

Фахівці вважають, що на те, ким є людина - "совою" або "жайворонком", впливають і генетика, і навколишнє середовище.

27% обстежених вченими людей були "безумовно жайворонками", 35% - вставали вранці "помірно рано", 28% належали до типу тих, хто лягає спати "помірно пізно" і 9% були "безумовно совами".

Опублікував: Інна Мартинчук
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Інші публікації автора